1-1 i derbyt.

Det var match mot TFF igår. Jag tippade 1-1 inför matchen, trodde på förlust med 10 minuter kvar att spela, men fick tack och lov se Ofere stånga in en boll i slutminuterna. Det var välförtjänt, väldigt välförtjänt. Jag hade vissa förhoppningar om en välspelad match men Söte Göte vad dessa inte infriades. Ett fulare och mer destruktivt lag än TFF kan jag knappast minnas ha sett på Malmö stadion. När rättskipare Eriksson dessutom premierar TFF för sitt fotbollsmördande är det nästan så jag kan förstå Trelleborgarnas agerande. Det är jäkligt tråkigt att vara MFF-supporter för tillfället.

***

Varför kom bytena med 10 minuter kvar?

***

Efter gårdagen hade jag hellre plockat tillbaka Åkeby än Tom Prahl.

***

De dövstummas förening på bortasektionen hade satt upp en banderoll som det stod "Söderslätts stolthet" på. Måhända att TFF är  slättens stoltheter, men i konkurrens med vad? Östra Torp? Gislöv? TIF? Maglarps golfklubb?

***

Jag längtar nästan till hockeyn drar igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0