Om bloggen

En blogg är intressant då:

- bloggaren har något viktigt att delge läsarna.
- den uppdateras så ofta att den inte glöms bort.

Uppfyller bloggen inte dessa två kriterier bör bloggaren istället skriva dagbok och förse densamme med för ändamålet avsett hänglås. Den här bloggen borde således var en dagbok. Mitt liv är inte ointressant att leva, sannolikt småtrevligt att skriva om, men med än större sannolikhet förbannat ointressant att läsa om.

Av ovanstående anledningar har jag aldrig velat skaffa någon blogg. Jag är, med all rätt, självkritisk till vad jag egentligen har att komma med. Jag forskar inte, bloggen kommer aldrig någonsin kunna presentera några nyheter. Ej heller skvallrar jag och har inga vänner med kopplingar till vare sig dokusåpakändisar, artister, idrottsmän eller kungafamilj.

Dock, det finns en vinkling som jag aldrig tidigare reflekterat över och det är läsekretsen. Jag skriver inte för den stora massan, jag skriver för mig själv och eventuellt min familj och mina vänner.

Gah, jag är törstig!


Kommentarer
Postat av: Jenny

den dagen jag givit ut min bok, då lovar jag att du får skvallra lite om mig ;)...



och jag gillar mer de bloggar som är skrivna som dagböcker än något annat. de är..., mer personliga.

2008-08-14 @ 15:47:58
URL: http://startofflan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0