Farval Hua Hin - en kort summering

Inga trottoarer, galen trafik, marknader med krimskrans och horor i overflod. Dar har du det negativa, allt annat ar positivt. Precis allt annat. Det ar med stort vemod jag skriver detta. Jag har aldrig tidigare kant sa mycket for ett resmal som jag gor for Hua Hin. Manniskorna ar fantastiskt trevliga. Kanske beror det pa deras buddistiska tro dar goda garningar premieras efter doden. Annars vet jag inte vad det skulle vara. Jag har nastan blivit ofortjant val mottagen av manniskorna har. Formodligen darfar jag shoppat som en galning.

Maten har ocksa varit fantastisk. Den thaimat man far i Sverige kan inte pa nagot sett mata sig med maten har. Har aldrig atit sa goda gronsaker, och jag har svart att minnas att jag atit sa val kryddade ratter. Nagon gang har det varit starkt sa tungan i det narmaste fortvinat, men jag antar att det ar sa det ar i Asien. Starkt eller ej sa smakar alltid maten gott, och den ar nyttig ocksa. Det finns inga tjockisar har, atminstone inga infodda. Fragan ar ifall jag kommer vaga ata thai hemma i Malmo den narmaste tiden. Vill inte sabba minnena harifran.

Imorgon beger jag mig vidare till Bangkok. Har lite plats over i resvaskan for att klara den sista shoppingen. Bangkok ska vara en utmarkt shoppingstad. Madam bekymrar sig forstas redan over sin packning. Den vaska som var sa latthanterlig vid avresan ar idag tung som bly. Efter Bangkok kommer det kravas en valplanerad packning och riktigt snall tjansteman i inchekningsdisken for vi ska fa hem alla saker och dessutom undvika overviktsavgifter. Allt gar med vald och vaselin!

Kommentarer
Postat av: My Karlsson

Tycker mycket om det du skrev! Roligt att se lite nyttiga grejer och inte bara det vanliga sakerna som man kan se om varenda dag. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0