I korthet

Ibland tappar man tråden lite grann. Det har hänt massor den senaste veckan men jag har ändå inte känt att jag haft något att skriva om. Var först iväg på konferens, åt gott, hörde många intressanta föredrag och såg Perikles slakta den ena hiten efter den andra framför en entusiastisk och fördrucken publik. Fick också äran att höra Ewert Ljusberg sjunga visor och berätta historier. Vilken man och vilken utstrålning! Jag var stum av beundran.


***

Under resan hem från läste jag antologin Springsteenland. Jag har aldrig haft idoler, men Springsteen får nog ändå sägas åtminstone nosa på idolstatus. Har man samma böjelse som jag är boken, där sexton författare skriver ner sina smånördiga anekdoter om Bossen, definitivt värd att läsa.
 

***

Fotbollsgala ikväll. Zlatan fick guldbollen och något annat var inte att vänta. Men vad menade han med "tredje gången gillt?" Han vinner ju varje år, och bör göra det i flera år framöver under förutsättning att han inte (Gud förbjude) skadar sig.

I övrigt noterade jag att Pia Sundhage skulle kunna vara någons farfar och att Per Gessles nya singel var pinsamt usel. Eller... kanske inte pinsamt usel, men åtminstone väldigt, väldigt tråkig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0