Detta var helgen...

...då jag lät mig föras bort av en melodi. Det var som om näcken tagit violinen och satt sig utanför mitt sovrumsfönster. Jag kunde inte stanna här inne, utan fyllde fickan med mynt och gick, som i trans, rakt ut genom dörren. Utanför väntade hon med sin stora blåa glassbil. Sextio kronor byttes mot tjugofyra Knattar!

...då jag lyckades kötta in armen i farsan eldrivna häcksax. Såret blev inte så stort men djupt nog att få kallas jack. Några stygn behövdes inte, det räckte med plåster. Hade jag som liten kommit hem storgråtande med ett liknande sår hade jag med största sannolikhet fått höra att "jag nog mest blev rädd". Vad jag hatade att höra det som liten.

...då AC/DC släppte sina biljetter till spelningen i Stockholm. Jag blev, som vanligt, utan biljetter. Jävla ticnet. Imorgon släpps Oslobiljetterna. Får göra ett nytt försök då. Måste för min egen hälsas skull känna att jag har gjort allt som står i min makt. Vem vill missa det här?


...då Sverige, trots spelövertag, bara fick 0-0 mot Portugal.


...då MIF säkert bara vann för att jag valde att stanna hemma. Medgångssupporterns förbannelse!


...då jag kanske spelade årets sista golfrunda på svensk mark.

...då jag köpte Tom Pettys alldeles fantastiska DVD-box "Runnin' down a dream". Smakprov!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0