Om en hund mådde så här (igen)

Tänk er den jävligaste baksmällan ni haft. Ni vill inte öppna ögonen, det gör för ont. Lämnar ni mot förmodan sängen så är det för att spy. Jag tog det lugnt igår för att ett sådant scenario skulle uteslutas då jag inte ville missa dagens festligeter. Min lugna kväll var väldigt trevlig, men sett till hur jag mådde i morse kunde jag lika gärna tillbringat fredagskvällen badandes i vin och starksprit. Jag vaknade med migrän i morse, och det var så illa att jag nästan fick självmordstankar. Om baksmälla är kroppens hämnd för ett osunt leverne, så är migrän istället när kroppen helt oprovocerat, och i ren jävelskap, utövar brutalt våld på sin innehavare. Migrän är ett fruktansvärt oförtjänt lidande. Hata!

Nåväl, det blev inget trädgårdsarbete hos morsan. Det blev ingen fest, och ingen Damn-konsert. Istället blev det Dansbandskampen hemma i farsans tv-soffa. SVT kan hålla på i oändlighet, men de kommer aldrig kunna få mig att erkänna dansbandmusiken som någon vidare underhållning.


***

Lär bli en seg natt med tanke på att jag sov till klockan 15 idag. Antar att jag får ligga och läsa en bra stund innan John Blund kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0