Rakt in i hetluften med kudden i örat...

med kudden i örat

Det är tidig lördagsmorgon men jag får ändå säga att jag ser tämligen alert ut för att vara nyvaken. Jag har för första gången beredskap på jobbet. Telefonen kan ringa närsomhelst om vad som helst. Sedan jag gick på  kl 16.30 igår eftermiddag har det ringt tre gånger. Först i affären vid sextiden. Tack o lov att jag tog med papper och penna. Nästa samtal kom vid halv tio-tiden. Det var från räddningstjänsten och handlade om en tankbil som vält. Kommer du ut hit, frågade han som ringde. Som om jag visste något om oljesanering. Undrar om jag förväntantades veta något? Näväl, jag åkte inte dit utan nöjde mig med att skicka dit en bil. Min bedömning var att experterna på plats klarade sig utan min obefintliga kompetens på området. Mitt senaste samtal väckte mig i morse. Det behövdes sugas gips på avfallsstationen. Hoppas det inte hinner stelna i bilen.

I övrigt gillar jag förstås idén med att få betalt för att vakta telefonen. Det är inget jag skulle vilja göra på heltid, men var femte vecka som de andra arbetsledarna har skulle jag inte tveka om. Dryckesförbudet gör dessutom att kroppen får en nödvändig återhämtningsvecka mellan varven.


***

Allt tyder på att Steve Forbert får en hel konsert på KB, han står nämligen inte längre som sidoakt till Sexsmith. Det kommer bli grymt, jag vet det!


***

DiLeva på torsdag. Det kommer bli flummigt och utflippat, jag vet det!


***

Wedding crashers var en söt film.


***

Nu ringde det igen. Avloppsstopp i Lund. Verkade dock som om han kunde tänka sig att baja i trädgården tills på måndag. Jourpriserna är inte roliga för privatpersoner.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy fan vad pissigt av dem att ringa dig förrän halv nio, den bilen välte redan vid 13-tiden...

2008-10-18 @ 18:41:48
Postat av: Christian

Jag vet, men vår bil behövdes först kl halv tio.

2008-10-18 @ 19:07:40
URL: http://christianmalmstrom.blogg.se/
Postat av: Suzan

Nice, man får bra betalt vid beredskap också. =)

2008-10-21 @ 18:32:17
URL: http://tootz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0