Pokalen ska glimma där den hör himma!

Helgen i Göteborg är till ända, och jag får återigen tacka för husrum och fint arrangemang. På ett regnigt Chalmers golfklubb lyckades vi i Vellingelaget återerövra pokalen. Dock inte genom något övertygande spel, utan snarare för att vi råkade vara lite mindre dåliga än Göteborgarna i ovädret. För egen del var det en uppryckning mot förra årets dödsvandring på Kvarnby, 26 poäng i lördags mot 15 för ett år sedan. Jag var även den i laget med högsta scoren, vilket är på gott och ont eftersom det blir jag som för arrangera tävlingen nästa år.

Lördagskvällen tillbringades på Lilla London på Avenyn. Gott sällskap men ganska tråkig mat.

***

Calle Söderberg fick sin efterlängtade landslagsdebut, och fick göra mål också. Jag såg inte matchen men jag gläds med Calle som fick mycket beröm av såväl tränarstab som journalister efteråt. Kul för Calle, och hoppas att landlagsplatsen gav honom den här lilla extra självförtroendeboosten som kan få honom att leda MIF tillbaka till elitserien.

***

Ny tid och nya vanor, idag åt jag frukost innan jobb. Känner mig inte speciellt mycket sundare än så länge, mår mest illa för att jag ätit mjölkprodukter tidigt på morgonen.

***

Nu, kaffe!

***

Sen, jobb!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0