En forsta halsning i en avsomnad blogg

Som brukligt borjar jag med attursakta mig for att jag skriver for sallan. Mitt liv ar sallan tillrackligt intressant for att delge omvarlden. Detta problem lider de flesta bloggare av men manga saknar sjalvinsikt. Ibland hander det emellertid saker varda att beratta om. Resor ar sadana saker. Jag befinner mig just nu i Camps bay, en hotshotforort till Kapstaden, underbart vackert belagen mellan Atlanten och Taffelberget.

Resan hit var lang men tamligen smartfri. Planen gick som de skulle och erbjod ett brett nojesutbud till resenarerna. Jag avverkade tre filmer pa vagen ner. Ice Age 3 var samre an foregangarna, Baksmallan var precis som jag forvantade mig och den franska filmen om Coco Chanel var riktigt bra. Vi landande i Kapstaden kl 21.15 pa tisdagen. Da aterstod endast en kortare bilresa till hotellet. Resan blev lang. Jag hade kraftigt bagatelliserat skillnaderna mellan att kora bil hemma och och i Sydafrika. Forsta problemet ar givetvis vanstertrafiken. Galet avigt. Andra bekymret ar den hogerstyrda bilen i vilken backspegeln och vaxelspaken sitter till vanster. Det var som att satta sig i en bil for forsta gangen igen. Det tredje bekymret var vagarna och trafikrytmen. Hur en fil pa motorvagen plostligt kunde forvandlas till en helt annan vag som ledde en vilsen trafikant rakt ut i odemarken. Det gick sa langt att vi fick ringa till hotellet for vagbeskrivning.  Nar vi beskrev for den hotellanstallda var vi hamnat fick vi genast reda pa att platsen vi var pa inte var nagon av de platser man som turist borde vistas pa. Det kandes sadar. Kartlasar-Caroline, ingen skugga ska falla over henne, holl masken aven om hon i efterhand erkande att hon holl pa att krakas. Jag vralade snarare ut min nervositet i langa svordomskavalkader dar jag satt bakom ratten och, till synes helt utan motorik, forsokte vaxla med vansterhanden samtidigt som vana Sydafrikanska trafikanter bakom mig tutade i vrede. Behover jag ens namna hur bra nattsomnen var nar vi antligen kommit till ratta pa hotellet.

Magen kurrar och det ar dags att ge sig ut pa stan.

Ny uppdatering med foton kommer forhoppningsvis de narmaste dagarna.

Tills dess, skot om er!


Kommentarer
Postat av: Dupen

Du svär i SydAfrika och Jag svär i Sverige. Här jobbar en kille dag som natt medans du myser på semester. Skämtosido. Hoppas ni kommer igång med bilen och semestern blir trevlig...

2009-10-15 @ 15:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0